szerda, január 24, 2018

Amerikai–orosz médiaháború

Kilenc állami finanszírozású amerikai tömegtájékoztatási eszközt minősített külföldi ügynöknek kedden az orosz igazságügyi minisztérium, válaszul arra, hogy az Egyesült Államokban ilyen minőségben kényszerült bejegyeztetni magát az elnökválasztási kampány manipulálásával megvádolt orosz állami RT America televízió, valamint a Sputnik rádió és hírügynökség. Oroszországban az Amerika Hangja rádiót, a vele közösen üzemeltetett Nasztojascseje Vremja (Current Time) televíziót, valamint a Szabad Európa Rádió/Szabadság Rádió szerkesztőségét, illetve annak hat regionális részlegét: a tatár-baskír szolgálatot (Azatiq Radiosi), valamint a Szibir.Realiit, az Idel.Realiit, a Faktografot, a Kavkaz.Realiit és a Krim.Realiit kezelik ezentúl külföldi ügynökként.